Rejseperiode: 29. juni til 13. juli

Billeje: 3.412 kr.

Hoteller: 12.493 kr.

Nationalparker: 260 kr.

New York Passes + Cykelleje: 3.955 kr.

Benzin + parkering: 267 kr.

UBER + Subway + Lufthavnstransport + Greyhound: 651 kr.

Supermarkeder/gadekøb: 2.120 kr. (indkøb af øl, vand, sodavand, chips med mere)

Forplejning: 8.141 kr. (Restauranter/Diners/Kaffe/Pool bars)

Ialt: 42.799

Konklusion; Vi kom rigtigt godt fra start med flybilletter for 11.500 (3 mand). På trods af sen bestilling blot et par måneder inden afrejse, kunne vi komme direkte fra København til New York, og hjem fra Washington med et kort stop i Charles De Gaulle. Billetterne blev købt direkte på AirFrance hjemmeside, da vi så kunne nøjes med at bestille den ene kuffert vi ville have med over – og så tage 2 stk kufferter med hjem. Turen over var Delta der stod for den, og der var fin service begge veje, og masser af underholdning på skærmene.

Med et gennemsnit på under 1.000 kr. pr. overnatning kom vi pænt ned i snit med tanke på at det er forholdsvis dyrt at bo centralt og godt på Manhattan, og det gjorde vi med fremragende morgenmadsbuffet med i prisen. Philly, var også meget centralt, men uden morgenmad, men med Diner lige overfor, mens Washington var lidt fra centrum, men et glimrende hotel. Moteller var af svingende kvalitet og Days Inn var igen dem der skuffede mest, som sidste år, men dog en fremragende pool. Alle steder skal der være pool, det koster også, så kan man undvære pool, kan det gøres billigere (dog havde vi ikke pool i NYC)

Vi købte et SmartDestination Pass i NYC, med adgang til 5 ting på som vi ret frit kunne vælge imellem. Vi havde hjemmefra lagt plan om at bruge det i Empire State Building, Top of the Rock, Liberty Island, Bustur rundt på Manhattan og cykelleje en hel dag. Derudover lejede vi cykler i Washington, som vi havde i 24 timer – det kostede lidt, men kan gøres billigere, hvis man er lidt smartere i brugen af dem end vi var. Men vi fik rigtig meget ud af dem, med 5 timers eftermiddags/aftentur ved The Mall, og 6 timer på dem dagen efter. Blandt andet frem og tilbage til hotellet, hvor der lå en cykelstation 5 minutter fra.

Vi handlede en del vand på gaden i NYC, Philly og DC, hvilket er ret dyrt i forhold til et Walmart – som vi først ramte sent på turen. Og vand i butikkerne i storbyerne er også i den dyre ende i forhold til Walmart.

Vi var i snit på restaurant/diner 2 gange om dagen (8 overnatninger havde vi morgenmad med i prisen). I NYC spiste vi mest “junk” da det simpelthen var så varmt, at vi ikke var mega sultne. Dog blev det til fine pizzaer på Lower Manhattan til frokost, da vi cyklede rundt. Vi spiser ikke vildt dyrt, så aftensmad og frokost ligger typisk omkring de 40-65 dollars. Det dyreste var 98 dollars på Hard Rock i Philly. Nogen gange tog vi en fastfood og de ligger mellem 25-40 dollars. Vi kunne sagtens have “sharet” vores mad en del flere gange, men kræver at man er enige om hvad der skal indtages. Vi gjorde det dog en del gange og i Roanoke spiste vi kæmpe pizza slize til 5 dollars pr mand…

Vi kørte ialt 1250 km, og med lave benzinpriser blev det blot 200 kroner. Vi tankede til 4,30 pr liter. I NYC tog vi lufthavnstog og Subway fra JFK da vi ankom og de 3 dage i byen var vi blot i Subwayen 3 gange. Vi tog greyhound fra NYC til Philly til 266 kr for os alle 3, mens vi 2 gange hoppede i en UBER til cirka 50 kroner pr gang i Philly og DC.

Billejen var i den dyre ende i år. 3.000 for 1 uges bil leje, og så 400 kroner i envejs gebyr. Eksempelvis gav vi sidste år 5.040 kr. for 21 dages bil leje. Måske fordi vi var tidligt ude sidste år, og meget sent ude i år.

Alt i alt blev det til 42.799 kroner for os alle 3!