Lad mig sige det som det er. Det blev lidt en ambivalent dag. Vi havde god tid til morgen da vi først skulle forlade hotellet ved 10.15 tiden for at køre de 15 minutter til Lower Antelope Canyon hvor vi skulle tjekke ind kl. 10.30 for at være klar til den tur vi havde booket hos Kens Tours. Ingen kø ved check-in og betalingen går hurtigt. Damen i glasburet siger vi skal være klar i venterummet kl. 10.50 så vil en guide føre os ud til kløften vi skal ned og gå i. Så langt så godt.

Da vi kommer til venterummet vælter det rundt med turister der ser noget desorienteret ud. Vi kommer endelig frem til en guide som forklarer at de er 1 time bagud. Alligevel lidt imponerende når de første ture starter kl. 8.20. Vi bliver sendt udenfor og vente og der sker ingenting. Da der er gået en halv time får jeg snust op at de nu pludselig er 2 timer forsinket…

Endelig ved 12.10 tiden bliver vi lukket ind på området og en guide fører os hen mod kløften til det der bare viser sig at være en ny kø… Og han siger der går mindst 1 time før vi kommer ned i kløften. Han påstår at forsinkelsen skyldes ældre og børn der har højdeskræk og er bange for at gå ned ad de trapper der fører ned i kløften… Jeg tror nu nærmere det drejer sig om at Navajo Indianerne som ejer området er nogle mega smarte forretningsfolk og simpelthen presser så mange turister igennem at det ikke kan undgå at blive forsinket.

Klokken 13.20 kommer vi endelig ned i kløften godt 2.5 timer forsinket… Nu har det bare at være godt og det burde det blive ud fra de billeder andre rejsende har taget af det fantastiske lys der slipper ned i kløften.

Nu bliver jeg måske en anelse ‘farvet’ Da jeg synes hele ventetiden var turistfælde agtig. Turen igennem kløften er fin nok og vi får da også taget nogle fede billeder men når guiden står og siger hvilke filtre folk skal lægge på deres telefoners kameraer synes jeg ikke de helt giver det rigtige billede af oplevelsen men anyway turen tog 1 time igennem kløften så vi brugte altså knap 4 timer på oplevelsen. Pris 132 dollars for os alle hvilket jeg synes er acceptabelt hvis tingene kører på skinner.
Eksempelvis har vi kørt og gået igennem 4 nationalparker for 80 dollars for os alle 4 og vi mangler stadig at bruge Nationalpark kortet 2 gange. Så tja jeg synes indianerne er nogle banditter.

Vi var efterhånden blevet godt sultne og fik en sen frokost / tidlig aftensmad på en pubagtig restaurant. Her havde vi en mega sløv tjener og den pizza Helle og jeg delte var sgu også lidt halvkold da den endelig blev serveret. Så for en meget sjælden gangs skyld var der ingen drikkepenge…

Klokken 16 var vi tilbage på hotellet hvor Mikkel og jeg nød et par timer ved poolen og vi slappede så derefter af på værelset 1 times tid inden vi klokken 19 kørte ud for at se på noget solnedgang. Det blev ved et viewpoint ved Wahweap Marina med udsigt over Lake Powell. Det var ret smukt.

Helle fik efter solnedgangen et klart øjeblik… Vi kan ALDRIG spise dessert når vi har spist aftensmad da portionerne er så store. Helle kommer så på den klare ide klokken 8 at vi da tager på Dennys Diner og får dessert…
Det gjorde vi så og det blev altså en god afslutning på dagen som var startet så frustrerende.

I morgen er det 4. Juli og vi vil prøve at se noget parade som der er i Page og hvad der ellers sker og så skulle der også blive fyrværkeri.