Vi stod nogenlunde friske op og heldigvis var der morgenmad med i prisen på hotellet. Man kunne selv lave kæmpevafler – så det var et hit. Vi kom igen i snak med nogle danskere – så det var en hyggelig morgen. På værelset fik vi organiseret tøjet til de sidste dage inden vi kørte mod Yosemite. Det var heldigvis en nem lille køretur så allerede klokken 12 ankom vi til Parken.

Det viste sig at være rigtig godt for så kunne nemlig nå til Glacier Point allerede første dag, så vi ikke skulle starte bilen dagen efter. Vi spiste dog først en god frokost på en hyggelig restaurant. Derefter gik vi en tur i visitor center og fik en god snak med en sød dame, som vi forklarede hvor lang tid vi havde til besøget i Parken. Hun kom med nogle gode tips.
Vi hoppede og startede med at køre til Glacier Point. Der var dog andre der havde fået samme idé så på et tidspunkt blev vi guidet ind i en kø på en parkeringsplads, hvor vi måtte vente en halv times tid – men det skulle vise sig at det var ventetiden værd. Glacier Point er et fantastisk view ud over Yosemite. Vi kunne se to rivende vandfald, samt den kæmpe og smukke klippevæg Half Dome. Derudover kunne vi se ned i dalen, hvor vi skulle køre ned senere, og vi kunne se hvor vi skulle bo.

En god start i Yosemite blev fulgt op ad en hike tur på ca. 4 km frem og tilbage. Turen var ikke så lang og hård, men afslutningen var en hård optur på vel ca. 35° stejl klippevæg. Sentinel Dome blev besteget, men belønningen var altså også til at tage og føle på. 360° panorama view ud over Sierra Nevada bjergene, skov og bare udsigt udsigt udsigt.

Sidste step på dagens tur var køreturen ned i selve dalen hvor vi skulle overnatte i telt. Det tog en lille time så klokken var efterhånden blevet 17.30 da vi nåede frem til check-ind. Og for første gang på turen prøvede vi at så i kø i en halv time for at checke ind. Vi fik endelig nøglen til telten, og vi fik tømt bilen for ALT. Det var en del af turen i Yosemite at bilen absolut intet måtte ”indeholde” for så kunne bjørnene finde på at begå indbrud i bilen.

Vi fandt teltet, og NEJ det vakte ikke den store begejstring hos visse dele af familien – og det var unægtelig også noget af en kontrast til de 5 stjerner i Las Vegas. Men der var 4 sengepladser og sørme også en lampe i loftet, og det skal siges at der var trægulv på bunden. Vi tømte kufferterne for parfume, chips og andet der kunne et ”trækplaster” for bjørnene. Ikke engang vand måtte vi have ”indendøre”. Alt skulle i den sikrede bjørneboks uden for teltet.

Vi gik tidligt til køjs – nogle for at vente på deres dages ende som bjørneføde. Det skete dog ikke, men det blev en urolig nat – med langvarige babyhyl fra et af naboteltene og mor og Mikkel hørte også et geværskud – så der har nok været bjørne på færde i nattens mulm og mørke.