Efter en fin morgenmad på Hilton hotellet startede turen kl. 9.00 sharp. Vi tog hotellets shuttlebus ind til byen, en tur på cirka 15-20 minutter. Vi var snedige at starte ved Southern Most Point, for at undgå store køer, og det virkede. Vi fik det obligatoriske foto efter få minutters ventetid. Derefter fortsatte vi turen igennem Key Wests hyggelige gader. Vi mødte et par leguaner undervejs, inden vi nåede til Hemmingways hus, hvilket må siges at være “must see” i Key West.

Vi fik en guided rundtur, som var super hyggelig og informativ. I huset boede der 50 katte, som vandrede rundt i huset og haven. En af dem lå på sengen og hyggede sig. Der var også en sten med alle de katte der havde boet der, men nu var afdøde. Alle kattene har navne efter berømtheder. Huset havde også en pool som var bygget i 1930 for den dengang svimlende sum af 20.000 dollars. Det var den eneste pool i 100 miles “omkreds” dengang.

Vi fortsatte gåturen i gaderne, og vi besluttede at besøge Trumans Little White House. Her måtte vi ikke tage billeder inde. Men vi fik en rigtig god guided tur, som også kan anbefales. Huset havde tidligere fungeret som hovedkvarter på en flådestation som havde fungeret i den spansk-amerikanske krig. Men Truman tog det i brug, til at slappe af for det stressende liv som præsident om vinteren. Der er taget store beslutninger i huset, men hvilke fremgår dog ikke af husets historiebøger.

Vi tog shuttlebussen tilbage til hotellet, og slappede af ved poolen, nogle timer, inden vi igen om aftenen tog bussen ind til byen, for at få noget aftensmad, samt for at se den “hypede” solnedgang ved Mallory Square.