Vi kom igen lidt sent ud af fjerene, men vi skulle heldigvis ikke køre så langt i dag. Vi gik i restauranten og fik endnu en overdådig morgenmad og på grund af 4th of July havde hotellet lige skruet priserne yderligere op – men vi trak på skuldrene og tænkte – hvad fanden – det er en oplevelse der er en del af ferien.

Mads og mor var ikke helt færdige med Outlet, så vi måtte lige dreje forbi et par timer mere. Mads manglede et par sko og en gave til Emilia, mens mor måtte eje en ny taske som hun havde været for nærig til at købe dagen før.

Efter den ekstra Outlet tur kunne turen til næste Nationalpark, Death Valley starte. Vi kørte langs Spring Mountains som var ret flot. Vi fik dog en lille ”benzin” bekymring undervejs. Vi havde nemlig ikke meget benzin tilbage og GPS sagde at det først var langt fremme at der ville komme en tank. Heldigvis manglede GPSen et par tankstationer i Indian Springs, så vi fik fyldt op.

Vi kørte roligt videre og fik taget de ”obligatoriske” statsgrænse billeder da vi nu forlod Nevada og kørte ind i Californien igen. Undervejs til ranchen hvor vi skulle overnatte gjorde vi et stop ved Zabriskie Point som havde de underligste formationer. Og kort derefter kom vi til hotellet hvor vi checkede hurtigt ind.

Vi skiftede hurtigt til badetøj og hoppede i poolen i 2,5 timer. Der var ca. 48 grader i skyggen vel at mærke, så poolen var ret tiltrængt, men selv den var meget varm. I poolen snakkede vi med en anden dansk familie som var på vej til Bryce og Grand Canyon så vi kunne give dem nogle tips med på vejen. Efter pool turen gik vi ned til værelset og fik noget tørt tøj på og startede bilen op for at komme en tur til Badwater Basin. USA laveste punkt. Det var en meget flot tur gennem dalen på 26 km hver vej.

På vejen hjem kørte vi op på en grusvej og fik et flot vue ud over dalen. Klokken var efterhånden blevet så mange at solen var på vej ned og det gav et rigtigt flot skær på de bjerge der lå mod øst. Vi kørte tilbage til hotellet og fik et godt måltid mad og klokken blev efterhånden 21, så vi hoppede i seng, for der ventede en lang køretur dagen efter.