Vi forlod Clearwater i høj solskin (ja hvad ellers…), det kunne vi godt have brugt lidt mere af de foregående dage, når vi nu havde booket hotel lige ud til stranden.

Vi kørte sydpå mod næste destination, den lille uspolerede ø Captiva Island. Men vi havde et par pitstop planlagt undervejs, da der nu igen skulle bruges lidt tid på sightseeing, efter 2 hele dage uden. Men første skulle vi finde morgenmad, og ved et rent tilfælde endte vi på Skyway Jacks, som tidligere år er blevet kåret til Floridas bedste breakfast. Vi blev bestemt ikke skuffede. Portionerne var ikke bare store, de var GRANDE. Vi mener faktisk at det er de største portioner vi har set på vores USA ture. Der blev heller ikke spist op.

Godt mætte drog vi videre sydpå og lavede det planlagte stop ved Sunshine Skyway Bridge, som “hænger” ud over Tampa Bay. Her var vi glade for at det var solskin, for det var jo ligesom en del af “konceptet” på broen. Vi stoppede dog først da vi var kommet over broen.

Her kunne man nemlig komme ud på den gamle bro der tidligere havde fungeret over Tampa Bay. Her stod lystfiskere i “spandevis” og det så også rigtigt hyggeligt ud hvis man er til den slags. Der var også en del pelikaner. For enden af broen var der så fotostop, hvor vi tog en del billeder Sunshine Skyway Bridge, som faktisk var et ret smukt syn, trods det at det jo bare er en bro.

Vi kørte derefter videre mod Fort Myers, og nu blev det sørme igen regnvejr, så lidt heldige havde vi da været ved broen. Men regnvejret gjorde nu ikke så meget da vi skulle besøge museerne for Thomas Edison og Henry Ford. Interessante museer og utroligt hvad Edison har opfundet, det tænker man ikke lige over i hverdagen. Vi så også Fords berømte T-model, selvfølgelig i sort udgave. Museerne var dog lidt langtrukne for et par drenge på 12 og 15.

Ved deres museer kunne man også komme til at se deres huse og haver, men man skulle gå et pænt stykke, og da det nu igen stod ned i lårtykke stråler måtte vi droppe det. I stedet gik turen nu mod Captiva Island og det idylliske resort Tween Waters Inn, som vi var blevet anbefalet af bekendte som havde været forbi året før.

Vi landede på resortet kl. 16 og fik hurtigt checket ind, og nu dryppede det heldigvis kun en smule, så vi kunne godt smutte en tur i poolen. Det var trods alt stadig omkring de 30 grader. Aftensmaden spiste vi på resortets restaurant og Mikkel og Morten gik derefter en tur til stranden inden vi spillede. Stillingen blev nu 9-7 til Mikkel og Morten.