Vi havde droppet en overnatning i Los Angeles for at kunne nå at have bare lidt tid i San Diego udover Sea World som tager en hel dag. Vi droppede morgenmaden ved hotellet og fandt noget på vejen mod San Diego. Vi drejede ind et halvskummelt sted og fik morgenmad til halv pris i forhold til prisen i Los Angeles og den var fin. Vi fortsatte ned ad Freewayen og gjorde kun et enkelt kort stop hvor vi så nogle små jordegern og nogle lavthængende rovfugle langs Stillehavet, hvor der iøvrigt var en fremragende udsigt ud over.

Vi fortsatte og satte GPS til hotellet, og undervejs ville vi besøge et rigtigt supermarked. Det gjorde vi så, og der blev handlet en del chips ind! Morten havde dog kun 2 formål med turen ind. Han skulle have sin termokasse som han kunne fylde is i, så vi kunne have kolde drikkevarer når nu bilturene i ørkernerne nærmede sig. Far fik også fat i sit Rand McNally atlas så vi kunne følge med på kortet hvor vi kørte henne, og hvilke ørkener, bjerge og områder vi kom igennem. Derudover fandt vi en ”Dress for Less” butik. Helle fandt nogle billige trøjer, selvom hun kun havde 20 stk (TYVE) med i forvejen. Alle vi drenge fik ”tanket” op på underbukser og strømper.

Derefter besluttede vi at køre mod havnen – vi kom dog desværre for sent til at komme en tur på det kæmpe krigsskib USS Midway. Der var nemlig kun 1 time til det lukkede og damen i billetlugen var heldigvis så flink at sige at det ville tage mindst tre timer at gå rundt derinde. Det ærgrede vi os lidt over, men vi kom i stedet på en hyggelig bådtur på en 1 times tid, hvor vi sejlede ud for den amerikanske flåde US Navy Seals, hvor vi så mange-mange krigskibe og tørdokke. Derudover så også et privat skib der sejlede folks biler og boliger til Hawaii. US Navy Seals holdt øje med os fra deres både. Vi sejlede under en stor bro og da vi vendte var vi under 10 km fra Mexico.

Efter sejlturen tog vi en tur i Old Town som er det første af San Diego. Det fyldte ikke meget, og utroligt så meget som byen er vokset siden hen. Det var rigtig hyggeligt i Old Town og vi besluttede at spise der, og vi fandt en rigtig hyggelig restaurant der serverede god mexikansk mad, og vi spiste til næsten revnede.