Efter en god nats søvn i Pismo Beach var vi igen tidligt på færde, da vi besluttede at nå hurtigt til Los Angeles da vi havde valgt at skære en overnatning fra her for at få muligheden for at komme til San Diego og se Sea World. Hotellet i Pismo Beach lå heldigvis lige ud til Freewayen (Motorvejen) – og vi hørte den faktisk ikke om natten, da vi sov som sten. Vi fik en hurtig morgenmad og var derfor hurtigt på vej mod ”Den danske koloni” Solvang. Vi var heldigvis forberedte på at vi bare ville trække lidt på skuldrene af det tilbageværende danske ”islæt” og le af det når vi kom frem. Det gjorde vi så og havde faktisk nogle hyggelige timer i byen. Vi startede med en kop kaffe og kakao på Mortensens Bakeri. Mikkel fik et par småkager og Mads en kanelsnegl. I Solvang så vi ”Den lille havfrue”, Rundetårn og Dybbøl Mølle. I hovedgaden var der nogle restauranter med sjove menukort med nogle vildt mærkelige sammensætninger. Jo det var faktisk bare til at le ad.

Vi fortsatte syd på, på en smuk tur gennem kuperede landskaber ud mod kysten. Vi droppede dog Highway 1 i dag for at komme til L.A. og Hollywood. Vi ramte Hollywood og fik parkeret bilen midt Hollywood Boulevard, så vi kunne gå direkte ud på Walk of Fame. Men sikke dog et gøgl og cirkus, men vi fik set masser af stjernen på fortovet. Vi så også det store berømte Hollywood skilt dog på lang afstand.

Vi kørte videre og det passede med at vi kunne køre igennem Beverly Hills og se nogle gader på vores vej mod hotellet i Santa Monica. Vi ankom til hotellet ved 16.30 tiden og vi smed bare vores kufferter og fik skiftet til badetøj så vi kunne komme ned til stranden og hoppe en tur i Stillehavets bølger. Vi besluttede at gå derned selvom der var et stykke vej. Det første lange stykke gik vi forbi den ene bilforhandler efter den anden med store fede biler. Først da vi nærmede os stranden var der lidt mere liv og glade dage. Det var noget af et syn der ramte os da vi nåede Santa Monica Beach hvor den berømte serie Baywatch blev optaget. Det var et flot syn med en mega bred sandstrand, så også den tog et stykke tid at forcere. Vi hoppede i de kæmpe bølger, der var mange der var flere meter høje selvom vi blot stod få meter ude og Mikkel kunne ikke stå fast. Vi badede en halv times tid, hvor vi blev rusket rundt.

Derefter drog vi tilbage mod hotellet og fik aftensmad på en IHOP (International House of Pancakes). Det vidste vi dog ikke det stod for inden vi bestillte. Mads bestilte en omelet, hvor tilbehøret lige var tre pandekager. Vi andre gik heller ikke sultne fra bordet! Derefter blev det godnattid, da klokken efterhånden var blevet mange.